Skolavslutning och Vingåkersbesök mm

Vi har varit i Vingåker sen sist, och där var det marknader för hela slanten. Kul! Mindre kul att Lucas karusellfärd med mormor verkar ha gett mormor bestående men, när jag berättade det för Lucas så ville han att hon skulle sätta på plåster så skulle det bli bra, precis som hans knän. Lite gulligt.

Jag kan förresten berätta att Lucas, dagen innan skolavslutningen, kom hem först med ett jätteskrapat och blödande knä, och någon timma senare kom han med nästa knä i samma skick. Det är väl som det sägs, att barn som mår bra har blåmärken och skrapsår somrarna igenom. Tur att dagens shorts går nedanför knäna, annars hade jag nog skämts på skolavslutningen :)

Här är några bilder som tagits sen sist:


Chappo hälsade på stadens hunddagis och tog ett dopp där ett par dagar innan vi åkte till Vingåker.

Zigge & Myzans sista lekstund på vår baksida innan hon flyttade till mina föräldrar.

 

Tim på mormor och morfars altan.

 

Lucas fick en jättestor hammare som pep första marknadsdagen i Vingåker..

 

Vi fick besök av Hannez och Lea och min kusin Camilla också. Här är det pratstund på studsmattan.

 

Lea gick in till Tim i stället för att hoppa studsmatta, han var mer stillsam :)

 

Myzan  fann sig tillrätta i sitt nya hem ganska fort.

 

Lucas hittade mormors jättegamla smink en kväll, och kom ut parfymdoftande med krigsmålning!

 

På lördagen vann Lucas en jättestor Hello Kitty. Den fick bo kvar i Vingåker så inte Chappo skulle äta upp den.

 

Tim tog en vällingpaus efter marknadens påfrestningar.

 

Lucas på skolavslutningen. Hatten fick Peter hämta för den skulle vi ju ha men glömde så klart.

 

Jordgubbar, grädde och glass och kolasås stod på menyn efter skolavslutningen. Lucas fixade jordgubbarna.

 

Chappo fick inte vara med och grilla senare på kvällen, men han fick smaka i alla fall.

 

Peter & Zigge som surar över att han inte fick vara vid elden..

 

Zita har fått "sommarklädsel" igår i samband med att hon steriliserades. Skönare när det är så varmt!

 

Avslutar med en bild jag tog på Jägermeister när jag fotade åt en kompis. Tycker den säger GLAD SOMMAR!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
RSS 2.0